Er zijn vele manieren om een burn-out te voorkomen. Maar welke is de manier voor jou? Gezond leven en fit blijven helpt natuurlijk. Maar mentale veerkracht is minstens zo belangrijk. Maar het allerbelangrijkste is het oppikken van de signalen en er iets mee doen en bespreekbaar maken. Daarvoor is vertrouwen en veiligheid nodig tussen werknemer en werkgever. In mijn boek ‘Nog niet gevloerd’ beschrijf ik onder andere waarom het lastig is om de klachten die je hebt te zien als signalen en dat als je er niets mee doet je afstevent op een burn-out. Het gevoel van tekortschieten en niet voldoen proberen we weg te drukken en te overrulen door maar door te gaan. En zo gaan we steeds maar over onze grenzen. Zo zeer zelfs dat ons lichaam zelf maar aan de noodrem trekt. Burn-out! En dan is er een lang traject om weer te herstellen. Een ingrijpend proces voor jezelf en je dierbaren. Op je werk missen ze aan jou een fijne collega en bovendien zijn er enorme kosten mee gemoeid. Er is dus veel aan gelegen om een burn-out te voorkomen. Voor jou zelf en voor jouw organisatie. Daarom geef ik jou graag vijf belangrijke sleutels die er toe kunnen bijdragen een burn-out voor te zijn. Het zijn vijf van de vele sleutels die ik uitgebreid beschrijf in mijn boek ‘Nog niet gevloerd’. Ik hoop dat het je de moed en inspiratie geeft om de juiste keuzes voor jezelf te maken.

Klik hier voor de 5 sleutels

(foto: Kranich17 van Pixabay)

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.